ENDOdontie

Manopere endodonție

Când este necesar tratamentul de canal?

Tratamentul de canal este necesar atunci când dintele are o infecție care afectează nervul dentar. Canalele dintelui afectat sunt curățate riguros după efectuarea anesteziei, astfel încât procedura să fie una confortabila, fără durere.

De cele mai multe ori, simptomele care sugerează necesitatea unui tratament endodontic sunt apariția durerii și a sensibilității dentare la rece/cald sau în timpul masticației.

Atunci când dintele afectat are o carie de mari dimensiuni sau fisuri, bacteriile se infiltrează, afectează pulpa și provoacă infecția dentară. Fără tratament de canal se poate ajunge chiar la necesitatea extracției și ulterior la un tratament mai invaziv și costisitor.

Scopul principal al tratamentului endodontic este eliminarea durerii și conservarea dintelui afectat.

Etapele tratamentului de canal

Etapa 1

Medicul stomatolog va efectua o consultație care implică examinarea dintelui și a cavității orale și va solicita realizarea unei radiografii pentru o bună vizualizare a canalelor dentare.

Etapa 2

Dintele afectat este anesteziat și izolat de restul cavității bucale prin utilizarea unei folii de cauciuc. Un aspect important este descoperirea tuturor canalelor astfel încât acestea să fie curățate atent pentru eliminarea infecției. Cu ajutorul unui instrument rotativ se îndepărtează țesutul afectat și se sterilizează interiorul canalelor, aceasta etapă poate cuprinde una sau mai multe ședințe în funcție de gradul de severitate al afecțiunii dentare.

Etapa 3

Următorul pas este reprezentat de restaurarea coroanei, fie prin utilizarea materialelor bio-compatibile, fie prin realizarea unei coroane dentare. În unele situații, care implică distrucții masive, poate fi necesar un pivot pentru o bună ancorare și mărire a rezistenței.

Care este durata de viață a unui tratament endodontic?

Dinții devitali, adică cei care nu mai au nerv, pot avea o durată de viață la fel de lungă ca și în cazul dinților sănătoși. Esențial este ca tratamentul de canal să fie riguros realizat, ca protocoalele de sterilizare să fie respectate, să fie utilizată tehnologia adecvată și ca obturația să fie realizată pe toată lungimea canalului dentar.

Printr-un tratament endodontic pot fi salvați dinții care ar fi avut indicație de extracție si astfel evitate manoperele chirugicale mai costisitoare.

Ce tehnologie folosim pentru tratamente de canal?

Diga dentară este o metoda foarte eficientă de izolare a dinților cu ajutorul unei folii subțiri și extensibile din latex. Aceasta ne permite să lucrăm fără a contamina zona tratată cu salivă și protejează cavitatea orală de substanțele utilizate în timpul procedurii stomatologice. Timpul dedicat manoperei este astfel optimizat, se poate lucra în condiții optime pentru că mediul uscat reprezintă un avantaj major și maximizează puterea adezivilor.

Micromotor endodontic cu apex locator, un dispozitiv care oferă o pregătire puternică și determinarea precisă a lungimii canalului cu un singur dispozitiv, Foarte apreciat de experții endo pentru versatilitatea sa și datorită funcțiilor extinse de siguranță. Astfel, medicul dentist știe cu precizie exact cum este necesar să efectueze obturația de canal astfel încât sunt evitate tratamentele incomplete sau care depășesc lungimea canalului.