Terapie dentara
Under Water

terapie

dentara

Terapia dentară are ca scop tratarea leziunilor care distrug țesutul dentar, cunoscute și sub denumirea de carii. Leziunile de origine bacteriană provoacă daune progresive dintelui, faza incipientă nu prezintă simptome specifice, putând fi depistată precoce printr-un consult stomatologic periodic.

Cea mai des întâlnită cauză a apariției cariilor este reprezentată de îndepărtarea insuficientă a plăcii bacteriene prin periaj, la care se adaugă existența unor factori favorizanți, ca: un consum crescut de zaharuri, aciditatea gastrică ridicată și predispoziții genetice.

Evoluția este către spațiul de profunzime, distrugând coroana, iar în stadii mai avansate pulpa dentară. Depistarea în stadii incipiente conservă țesutul dentar și minimizează daunele, iar costurile de tratament sunt substanțial reduse.

CE SIMPTOME PROVOACĂ O CARIE DENTARĂ?

• Durere sau sensibilitate la rece/cald și masticație

• Leziuni vizibile ale dintelui

• Pete pe suprafața dentară

TRATAMENTUL CARIEI DENTARE VIZEAZĂ:

• îndepărtarea zonei afectate și protejarea țesutului sănătos prin utilizarea materialelor care dezinfectează și protejează dintele

• refacerea dintelui cu ajutorul materialelor care vizează aspectul funcțional și estetic

TIPURI DE OBTURAȚII DENTARE

• Compozitul dentar

Este cel mai utilizat material, un amestec de rășini care are un grad ridicat de durabilitate și oferă rezultate funcționale și estetice foarte bune, iar culorile pot fi alese dintr-o paleta largă de culori, imită foarte bine structura dintelui și este un material versatil.

• Ionomerii de sticlă (glass ionomer)

Sunt alcătuiți din acizi acrilici și pudră specială de sticlă. Este un material utilizat, în special, pentru obturații de dimensiuni reduse pe dinții unde forțele masticatorii nu sunt foarte mari. Un avantaj important este reprezentat de faptul că are în compoziție și fluor, ceea ce previne formarea de noi carii, șlefuirea dintelui necesară pentru aplicarea ionomerilor de sticlă este minimă, iar țesutul dentar este conservat.

• Rășini ionomerice

Sunt alcătuite din acizi acrilici, rășini acrilice și agregat de sticlă. Obturațiile realizate cu acest tip de material sunt mai rezistente decât cele realizate din ionomeri de sticlă. au un grad mai crescut de transluciditate și implică, de asemenea, o șlefuire minimă a suprafeței dentare. Nu sunt însă recomandate pentru dinții care sunt supuși unor forțe masticatorii puternice.